Jak ustát on-line pohovor
Posted on 09 June 2021 by Marta Huban
Coronavirová doba změnila způsob výběru zaměstnanců. Během přijímacího řízení se využívají on-line pohovory. Připravte se na ně s námi. Pro mnohé je to novinka, tak ať nejste zbytečně zaskočeni.
Výhody pracovního on-line pohovoru
- Eliminuje riziko nákazy.
- Šetří čas a peníze oběma stranám.
- Můžete si v klidu připravit poznámky a otázky.
- Zůstáváte doma ve známém prostředí, což zmírňuje nervozitu.
- Pohovory se berou profesně víc do hloubky. Již na prvních setkáních jsou přítomni hiring manažeři. Tím se výběrové řízení urychluje.
Nevýhody pracovního on-line pohovoru
- Nedostatečné technické vybavení může ovlivnit důležitý první dojem.
- Hrozí vyrušování dalšími členy domácnosti.
- Při fyzické schůzce se lépe seznámíme s atmosférou na pracovišti a firemní kulturou. “Chemie” během osobního setkání s potencionálními kolegy a nadřízenými více napoví, jak se vám s nimi bude spolupracovat a jestli o to vůbec stojíte.
- Během skutečné návštěvy společnost celkově lépe odhadnete a posoudíte.
Jak se na on-line pohovor připravit
- Zkontrolujte si techniku, aby kamera a mikrofon fungovaly.
- Ujistěte se, že máte nabitou baterii a jste připojeni k síti.
- Nainstalujte si vhodnou platformu a připravte si přihlašovací odkaz.
- Přichystejte si alternativní komunikaci, pokud by technika nečekaně selhala - například Skype, WhatsApp nebo telefonní číslo na pohovorujícího.
- Najděte si klidný kout, kde vás nebude nikdo rušit.
- Ukliďte si budoucí vysílací prostředí, ať možnému zaměstnavateli nepromítáte nepořádek.
- Připravte si otázky, podívejte se na web společnosti a mějte u sebe popis pozice tak, jako byste šli na fyzický pohovor.
- Mějte na paměti, že je pohovor časově limitovaný. Cílem je, aby vám zbyl čas na otázky, které vás napadnou až během něj. Upravte se a vhodně se oblečte - první dojem je důležitý i on-line!
- Přihlaste se na virtuální schůzku včas - zpoždění nebývá tolerováno.
Finance a účetnictví - nabídka zaměstnání
Nejčastější systémy pro virtuální pohovory
- Teems
- ZOOM
- FaceTime
- Google Meet
- WhatsApp
- Skype
4 tipy k on-line pohovoru
- Většina personalistů nyní pracuje také z domova. Pokud se vám do on-line pohovoru přes sebelepší snahu vloudí křik dětí nebo zaštěká pes, nepodléhejte panice. Personalisté na home office se lehko vžijí do vaší situace.
- Na závěr pohovoru by měl zaznít termín - do kdy a jakým způsobem budete o výsledku výběrového řízení informováni.
- V konečné fázi výběrového řízení je možné domluvit si s potencionálním zaměstnavatelem klasické osobní setkání ve firmě.
- Štěstí přeje připraveným. Uchazeči, kterým hledáme pracovní uplatnění, si s námi mohou vyzkoušet on-line pohovor nanečisto.
Pomůžeme vám najít práci
Ve WM vás rádi připravíme na výběrové řízení s běžnými i on-line pohovory. S námi to hladce zvládnete. Prozkoumejte aktuální nabídku pracovních pozic. Možná tam čeká práce snů jako stvořená právě pro vás. Neváhejte nás oslovit - konzultace je pochopitelně bezplatná. Přejeme vám šťastnou ruku při výběru nového zaměstnání.
O autorovi
Marta Huban
Marta je profesionál s 20 lety zkušeností, které získala v prestižních mezinárodních agenturách. Díky této praxi je Marta špičkou v oboru se širokým rozhledem a osobním i osobitým přístupem. Klienti nejvíce oceňují kontinuální a dlouhodobě úspěšné obsazování seniorních pozic v oblasti Finance&Accounting a v HR. Kvitují profesionální služby a poradenství odpovídající jejich odbornosti. Marta tak zajišťuje komplexní servis od business developmentu, až po finální umístění specialisty.
Kontaktujte Martu